fredag 12 november 2010

Fredag den......13:e?

Nja, det är inte så illa som rubriken antyder. Lite missflyt bara, men de kan vara ack så störande ändå.

Första missen upptäckte jag när planet taxade ut. Laddaren till den bärbara datorn blev kvar hemma. Tur i oturen att batteriet var fulladdat, så man kanske klarar sig skapligt. Flygresan gick bra och sedan hoppade jag på bussen mot Nova Park i Knivsta. Gick ju bra, förutom att jag missade hållplatsen. Fick hoppa av på E4:an (regn såklart!) och vandra ca 1609 meter tillbaka.

Kort om dagens föreläsningar.

Vallfoder med Cecilia Müller.
Mycket bra föreläsare och det var klart intressant. Min fru kan det där med foder utan och innan, så nu har jag lite på fötterna till hennes diskussioner.

Parasitbekämpning med Eva Osterman Lind.
Egentligen inget favoritämne. Eva var i alla fall mycket engagerad i sina maskar och hade t.o.m. exempel i små burkar. En perfekt föreläsning inför lunchen? Jag är inte så känslig, så det var lugnt. De hade tänkt till och inte valt Spagetti Carbonara till lunch i alla fall.

Lunchen
Det serverades en fiskrätt. Alla som känner mig vet att det inte är min favvo. Jaja, denna var klart bra och jag ska inte klaga.

Smittspridning och bakterier med Görel Nyman.
Görel var intressant att lyssna på och även om ämnet kanske inte var det på förhand mest intressanta (för mig) blev det riktigt bra.

Beteskvalité med Eva Spörndly.
Nja, det var väl den föreläsning som ögonlocken var tyngst under.

Avvänjning med Margareta Rundgren.
Klart intressant och Margareta är en bra föreläsare. Kanske inte "enligt mallen" som de tränade föreläsarna, utan väldigt naturlig och ett intressant sätt.

Spelregler för hästföretagare med Mats Norberg.
Lyssnade jag på när han besökte oss på Umåker för någon vecka sedan, så det blev repetition. Klart bra igen.

Nu är det dags att göra sig klar för middagen. Skulle stryka byxor och skjorta... Då verkar det som nått var fel på strykjärnet, så det bara rann vatten ur det. Otur igen! Nu är det oturat klart för idag och jag hoppas på en rejält god köttbit till middagen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar